top of page
חיפוש

תה לבריאות האישה: תרומת התה לשלבי פוריות, הריון ועד לאחר הלידה וההנקה

עודכן: 25 במאי 2023

לכבוד יום התה הבינלאומי, אני מתרגשת לשתף כמה מהטיפים האהובים עלי לאורח חיים בריא ומאוזן כתזונאית המתמחה בבריאות האישה ובאכילה רגשית.

אישה מחזיקה כוס תה, מתבוננת בנוף ונרגעת

כנשים, הגוף שלנו עובר שינויים רבים במהלך חיינו, במיוחד בשלבי הפוריות, ההריון ואחרי הלידה. שינויים אלו יכולים להיות מלווים לרוב באכילה רגשית, שעלולה להזיק לבריאות ולרווחה שלנו. עם זאת, ישנן אסטרטגיות רבות בהן אנו יכולים להשתמש כדי לנהל אכילה רגשית ולקדם בריאות מיטבית בשלבים אלה.

אחת האסטרטגיות האהובות עלי היא שילוב תה בשגרת התזונה היומית שלנו. תה הוא לא רק משקה מחמם ומנחם, אלא יש גם מגוון סוגי תה שיכולים לספק יתרונות בריאותיים שונים בכל אחד מהשלבים הללו.


תורמת התה בתהליכי פוריות, היריון והנקה

לדוגמה, תה עלי פטל אדום ותה סרפד יכולים לעזור לתמוך בפוריות ולהכין את הגוף להריון.

כך למשל, במהלך ההריון, תה ג'ינג'ר יכול לעזור להקל על בחילות, ותה קמומיל יכול לקדם רגיעה ושינה רגועה. ואחרי הלידה, ישנן עדויות (אך לא מחקרים) לכך כי שתייה של תה כמו תה חילבה ותה שומר יכולה לעזור לתמוך בייצור חלב ובהנקה.

תה לחיזוק מערכת החיסון

כידוע בהיריון מערכת החיסון נחלשת במעט מה שהופך את התה לחשוב במיוחד. נוגדי חמצון הנמצאים בכמות יפה בכל סוגי התה, מסייעים לחיזוק מערכת החיסון וכן מסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים היכולים ליצור נזקים בתאי גופנו. יתר על כן, נוגדי החמצון מסייעים במניעת מחלות כרוניות. הוכח במחקרים שלפוליפנולים שבתה ובעיקר הרכיב EGCG, בעלי תכונות המסייעות למערכת החיסון להילחם בפתוגנים ומזהמים.

תמיכה במערכת העיכול

כידוע מערכת העיכול מושפעת בפועלה רבות מהמצב ההורמונלי כך שגם אם את מטופלת פוריות, נמצאת בהיריון או לאחר הלידה או אפילו במחזור יתכן ותחווי תסמינים המערבים את שיבושה של מערכת העיכול בהם התה עשוי להקל. סוגים מסוימים של תה, כמו תה ג'ינג'ר ותה מנטה, יכולים לעזור להרגיע את מערכת העיכול ולהפחית תסמינים של בחילה, נפיחות והפרעות עיכול.

תה ככלי לניהול אכילה רגשית

תה יכול להיות כלי לויסות רגשי בתקופה המלחיצה שהחל מתכנון ההיריון או טיפולי הפוריות, ההיריון ולאחר הלידה. שלבים אלו יכולים להיות מלחיצים עבור נשים וללחץ כידוע, עלולות להיות השפעות שליליות על בריאותנו ובתוך כך גם על הפוריות, ההנקה והמשקל.

שתיית תה, במיוחד תה צמחים כמו קמומיל ולבנדר, יכולה לעזור להפחית מתח ולקדם רגיעה, שיכולה להיות בעלת השפעה חיובית הן על הפוריות והן על ההנקה. עם זאת, חשוב לציין שיש לצרוך חלק ממשקאות התה בזהירות, במיוחד במהלך ההריון. לדוגמה, חלק ממשקאות תה הצמחים, כמו תה מרווה ותה פטרוזיליה, יכולים לעורר צירים ולכן מומלץ להימנע מהם במהלך ההריון. שילוב תה בשגרת התזונה היומיומית שלנו יכול להיות דרך פשוטה ויעילה לנהל אכילה רגשית ולקדם בריאות מיטבית בשלבי הפוריות, ההיריון ואחרי הלידה.

לסיכום

על ידי בחירה בסוגי התה הנכונים, נוכל לתמוך בגופנו ובנפשנו בדרכים שונות, משיפור הפוריות ועד לקידום רגיעה ושינה רגועה במהלך ההיריון ותמיכה בייצור חלב והנקה לאחר הלידה.

אז בפעם הבאה שאת מרגישה דחף לאכילה רגשית או שאת מחפשת אפשרות לשתייה בריאה בזמנים אלה, נסי להכין את כוס התה האהובה עליך והקדיש כמה רגעים כדי להתענג עליו בתשומת לב.

הגוף והנפש שלך יודו לך!

41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2 Post

צרו קשר

לקביעת פגישת היכרות, השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

Select an option

Thanks for submitting!

Post: Contact
bottom of page